7 juni 2015

Welke keuze maak jij?




Ik heb al eerder een post geschreven over keuzes. Nu 1 van mijn belangrijkste keuzes steeds dichter bij komt, leek het me verstandig er nog eventjes over te hebben. 

Ja, mensen over een jaartje loop ik met mijn rugzak in een super grote nieuwe school vol nieuwe mensen. Als je het zo zegt klinkt het best scary, maar aan de andere kant ook iets super leuks. Alleen de vraag is in welke school loop ik met mijn rugzakje? Die keuze is ontzettend moeilijk en levens bepalend. Ga ik naar een school waar ik al mijn creatieve uitbarstingen de vrije loop zal kunnen laten gaan of ga ik naar een school waar ik elke dag met mijn neus in de boeken zit? Wat wil ik nu eigenlijk?

Waarschijnlijk zitten er meerdere mensen die dit lezen met de zelfde vraag. Wat wil ik? Zelf zit ik te twijfelen tussen small business and retail management en TMO. Bij small business and retail management leer je een eigen onderneming op zetten en bij het TMO leer je van alles over mode in interieur en fashion. Niet de design kant maar de leidinggevende kant. Maar kan ik dit? Zie ik mezelf dit als ik 65 ben nog doen? 

Dit is een vraag wat mij ontzettend helpt met het bepalen van mijn keuze: Als ik straks op mijn sterfbed lig, wat zou ik dan bereikt willen hebben en kijk ik dan met een glimlach terug o mijn leven?

Toen ik die vraag voor mijzelf beantwoorden kwam er een hele lijst met beroepen en gebeurtenissen uit mijn mond van wat ik allemaal wel niet bereikt en gedaan zou hebben. Aan de ene kant hielp de vraag dus ook weer niet. Aan de andere kant liet het me zien welke doelen ik had voor m'n leven en wat ik nu echt leuk vind. 
Mijn eerste doel was: Ik wil een succesvolle vrouw worden. Waarschijnlijk wilt iedereen dit, maarjaa.. Er popte ook in m'n hoofd op dat ik sowieso mijn creatieve uitspattingen de vrije loop wil laten gaan. Ook wil ik iets met mensen doen. Niet kwa zorg maar kwa gesprekken enz. 
Hieruit concludeerde ik dus dat die 2 opleidingen misschien het geschikst zouden moeten zijn voor mij. 

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik over een paar maanden op het geweldige idee kom putjesschepper te worden ofso. 





 | Hoed - Primark | Vest - Bershka | T-shirt - Azuka | Short - H&M | Schoenen - Primark |


14 opmerkingen:

  1. Succes met je keuze! Gelukkig heb ik nog een jaartje om te bedenken wat ik wil gaan studeren!
    Mooie outfit, de foto's zijn echt leuk! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En alweer zulke mooie foto's én outfit! Je hebt blijkbaar nog een paar maandjes de tijd, laat het af en toe ook eventjes rusten. (: Ik ben blij dat je in België sowieso tot je 18e op de middelbare moet blijven (en nog niet hoeft na te denken over wat je later wilt worden), want ik zou het écht niet weten. Ik hoop dat je de juiste keuze maakt! En beiden zou ik wel willen doen tot mijn 65e (: Je maakt het jezelf moeilijk om te moeten kiezen tussen die twee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks x Ja het is nog een vrij lastige keuze :)

      Verwijderen
  3. Wat een mooie foto's!
    Liefs,

    www.laurencemagaly.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deboor, ik zie jou echt zo'n baan hebben als Blair op een gegeven moment heeft in Gossip Girl haha! :) Succes met het maken van je keuze meid, je kan het!
    P.S. wat zie je er weer prachtig uit! Mooie foto's, super leuke outfit!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, we zullen zien ;) thanks lieverd ❤️

      Verwijderen
  6. Hele mooi outfit! Je zal wel een juiste keuze kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuke outfit Deborah, en eerlijk gezegd vind ik putjesschepper wel bij je passen... ;:

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen